In vizor

SRCF Galați vrea să redeschidă pentru călători linia Făurei-Urziceni, pe care nu se mai circulă din anul 2021

Pe calea ferată Urziceni-Făurei, trenurile de călători nu mai circulă din 2021. Deși linia nu este închisă complet, trenurile de marfă operează în perioada campaniilor agricole pe secțiunea Făurei-Pogoanele. Sucursala Regională de Căi Ferate Galați intenționează să redeschidă linia pentru pasageri, după modernizare.

Anunțul de licitație cu titlul “Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară – 8 loturi: Lot 5 – Sectoare CF: Lotul 5- Sucursala Regională Galați (proiectare şi execuție)” a fost publicat în sistemul electronic de achiziții publice. Valoarea totală estimată a contractului este de 557.748.985,9 lei, echivalentul a 111 milioane euro. Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fiind necesară finalizarea lucrărilor până în decembrie 2026.

Traseul urmărit este împărțit în două sectoare CF:

  • Făurei-Galați, cu 11 stații de cale ferată pe linie dublă electrificată, având o lungime de 82,633 km, de la axa stației Dedulești (km. 178+717) până la axa stației Galați (km. 261+350);
  • Urziceni-Făurei, format din cinci stații de cale ferată pe linie simplă neelectrificată, de 54,292 km, de la axa stației Gârbovi (km. 83+937) până la axa stației Făurei (km. 138+229).

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau cererilor de participare este 5 martie 2025, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 5 septembrie 2025.

Calea ferată Urziceni-Făurei face parte din Magistrala 700, fiind inaugurată pe 11 septembrie 1943 și având o istorie recentă tumultoasă.

Trenurile CFR Călători au circulat pe acest traseu până în 2014, când linia de 67,6 km a fost închiriată gestionat privat de infrastructură RC-CF Trans Brașov. Astfel, automotoarele Regiotrans au preluat serviciile, însă compania a pierdut certificatul de siguranță după ce Autoritatea de Siguranță Feroviară a identificat probleme tehnice la 29 din cele 200 de trenuri. CFR Călători a reluat operarea pe mai multe rute, dar nu și pe calea ferată Urziceni-Făurei.

“Apreciem faptul că traseul cel mai scurt, pentru a facilita legătura municipiilor Galați și Brăila cu Bucureștii, este prin Făurei-Urziceni. În urma studiului de fezabilitate, întocmit la nivel de Companie de proiectantul ISPCF București (Lot 4 – SRCF Galați), această rută, Urziceni-Făurei-Brăila-Galați, a fost selectată și promovată pentru implementare, având și indicatorii tehnico-economici aprobați prin Hotărâre de Guvern. Trenurile de călători nu mai circulă din 2021 (deși s-au făcut demersuri, de către primăriile de pe această secție, niciun operator de transport călători nu a fost interesat să introducă trenuri pe această rută), dar trenuri de marfă mai circulă în perioada campaniilor agricole pe distanța Făurei-Pogoanele,” a adăugat Gabriel Oprea, directorul regionalei, pentru clubferoviar.ro.