Din oras

Service-urile auto susțin că există „nereguli grave” în modul în care anumite companii de asigurări gestionează despăgubirile

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va ține, pe 6 martie 2025, o întâlnire comună cu toate părțile implicate pentru a clarifica toate aspectele semnalate de operatorii de service auto referitoare la plata despăgubirilor pentru dosarele de daună RCA și pentru a identifica soluții, conform declarațiilor reprezentaților ASF.

„Având în vedere solicitările Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA), Autoritatea de Supraveghere Financiară va organiza, pe data de 6 martie 2025, la sediul Autorității, o şedinţă comună de lucru cu toate părțile implicate (POSA, UNSAR, BAAR) pentru clarificarea tuturor aspectelor sesizate şi pentru identificarea soluţiilor necesare astfel încât drepturile şi interesele asiguraţilor şi beneficiarilor de asigurări din România să fie pe deplin respectate”, au afirmat reprezentanţii autorităţii.

Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) a semnalat, într-o scrisoare deschisă adresată ASF, comportamentul „inacceptabil” al unor companii de asigurări care refuză să respecte prevederile legale referitoare la plata despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA și a solicitat autorității să își îndeplinească rolul de garant al echilibrului în piața asigurărilor.

Conform sursei citate, POSA a observat, în ultimele luni, o serie de „nereguli grave” în modul în care anumite companii de asigurări gestionează despăgubirile, incluzând blocarea, tergiversarea și evitarea plății integrale a acestora.

În acest context, POSA a semnalat următoarele nereguli: plăți parțiale fără justificare legală, o practică ilegală care forțează păgubiții să acopere diferențele din propriul buget; refuzul de a lua în considerare cererile unităților de reparații la reconstatări, în ciuda documentației clare ce justifică lucrările necesare; utilizarea unor tertipuri birocratice absurde pentru a transfera costurile asupra păgubiților, în loc să își onoreze obligațiile contractuale; lipsa unor răspunsuri clare și concrete din partea asigurătorilor, ceea ce întârzie procesul de reparație și generează prejudicii suplimentare clienților.

POSA susține că, în pofida numeroaselor sesizări venite din partea service-urilor auto și a păgubiților, ASF nu a aplicat sancțiuni eficiente și nu a adoptat măsuri ferme pentru a stopa aceste practici ilegale.