In vizor

România ocupă primul loc în UE la creşterea cumpărăturilor online în ultimul deceniu

În anul 2024, achizițiile online în Uniunea Europeană au continuat să înregistreze o creștere, cele mai frecvente produse cumpărate online fiind hainele (inclusiv articolele sportive), încălțămintea și accesoriile, conform datelor publicate joi de Eurostat.

Conform acestor informații, anul trecut, 77% dintre utilizatorii de internet au efectuat achiziții sau comenzi pentru bunuri sau servicii personale online, o creștere față de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o majorare de 17 puncte procentuale.

Printre țările cu cele mai ridicate procente de utilizatori de internet care au realizat achiziții online în 2024 se numără Irlanda (96%), Țările de Jos (94%) și Danemarca (91%). În contrast, Bulgaria a înregistrat cel mai mic procent de utilizatori care au efectuat achiziții online anul trecut (57%), fiind urmată de Italia și România, ambele cu 60%.

Dacă comparăm situația din 2024 cu cea din 2014, cele mai semnificative creșteri au fost observate în România (o creștere de 43 de puncte procentuale, de la 17% la 60%), Ungaria (de la 42% la 79%) și Lituania (de la 36% la 72%).

Produsele cele mai frecvent achiziționate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălțămintea și accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet efectuând astfel de achiziții în ultimele trei luni.

Aceasta a fost urmată de livrarea de alimente de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering (21%), cosmetice și produse de wellness (20%), mobilă și accesorii pentru casă sau articole pentru grădină (19%). Categoria următoare a inclus echipamentele sportive, reviste, ziare și suplimente pentru sănătate, precum vitamine, fiecare având o cotă de 16%.