Din oras

Ce măsuri iau băncile pentru a-și proteja clienții de hackeri

Recent, tot mai mulți români au semnalat că primesc apeluri de la escroci care pretind că sunt reprezentanți ai unei bănci, unei companii, unei autorități sau ai unei persoane de încredere, solicitându-le să le ofere informații personale sau să le transfere bani.

Fraudele de impersonare constituie un tip de escrocherie în care o persoană pretinde că reprezintă o bancă, o autoritate, o companie sau că este o persoană de încredere, convingând victimele să trimită fonduri sau să dezvăluie informații personale, care să le permetă să acceseze banii lor.

Impactul emoțional și financiar asupra celor care sunt vizati de aceste scam-uri este semnificativ, motiv pentru care Revolut a decis să implementeze apeluri directe prin intermediul aplicației.

Banca utilizează această metodă deoarece apelurile efectuate în aplicație nu pot fi copiate sau imitate de escroci, oferind astfel un mediu sigur și personal pentru discuțiile cu echipa de Relații cu clienții. De asemenea, apelul este realizat doar după ce a fost confirmat anterior prin chat-ul din aplicație cu clientul, astfel încât clientul este conștient de această interacțiune cu banca înainte ca ea să aibă loc, evitând astfel apelurile “surpriză”.

În prezent, serviciul este disponibil doar pentru clienții retail, în secțiunea Ajutor/ Securitate și fraudă, dar va fi extins în curând și pentru cei din segmentul B2B.

Revolut îi încurajează pe clienți să utilizeze, în special, chat-ul din aplicație pentru a contacta departamentul de Relații cu clienții, acesta fiind un mod sigur și confidențial de a interacționa cu compania, indiferent de tipul de problemă cu care se confruntă.